Verwachtingen voor een SEO Campagne

Elke SEO professional of SEO bureau dat resultaten belooft in dagen, weken, of zelfs maanden is ofwel:

A.) Van plan om een PPC campagne op te nemen – wat de prijs van hun diensten kan verhogen.

B.) In het bezit van kennis of technieken die duizenden andere deskundige SEO’s niet kennen (wat hoogst onwaarschijnlijk is).

C.) Van plan zijn om black hat SEO praktijken te gebruiken.

Geloofwaardige SEO professionals en SEO bureaus weten dat een succesvolle campagne tijd zal kosten om gunstige resultaten te bereiken. Ik begrijp het – u wilt dat uw zichtbaarheid, lead generatie, en de omzet onmiddellijk toeneemt. Echter, geloofwaardige SEO’s weten dat succesvolle campagnes tijd kosten.

Dit kan een wereld van frustratie creëren voor alle betrokken partijen. Een succesvolle SEO-campagne zal vereisen dat iedereen die zich inschrijft voor deze diensten om overeenstemming te bereiken over de gewenste resultaten en tijdlijnen met de professional die ze kiezen.

Natuurlijk, het helpt als de professional kan gemakkelijk lopen je door hun processen. Om te weten wat je krijgt in en om realistische verwachtingen te voorspellen, de site-eigenaren, webmasters, partners, klanten, of wie dan ook is geïnteresseerd in SEO-diensten nodig hebben om zichzelf te informeren over wat er in een campagne. Deze kennis zal helpen tijdlijnen vast te stellen, resultaten te controleren, successen te begrijpen, en vast te stellen welke problemen kunnen opduiken om potentiële spanningen te beperken.

Hier is wat informatie en vragen die u uzelf moet stellen om ervoor te zorgen dat de SEO professional of bureau dat u kiest correct met u samenwerkt.

Wat houdt een sterke SEO-campagne in?

Het eerste ding dat onervaren SEO’s, site-eigenaren, en iedereen in de markt voor SEO-diensten moet begrijpen is dat er geen cookie-cutter oplossing voor SEO. Dit begrip zal helpen de verwachtingen te managen recht uit de vleermuis.

Een goed begrip van u, uw site, en de producten en diensten zal u helpen formuleren van een plan en de richting voor wat SEO-diensten die u nodig hebt. Afhankelijk van uw specifieke situatie, kunt u behoefte hebben aan een van of alle van de volgende:

On-page, technische SEO, en overleg – die waarschijnlijk een audit zal omvatten;
Trefwoord onderzoek en analyse;
Content creatie en optimalisatie;
Interne en externe linkbuilding.
Een SEO professional moet een vergadering houden en / of hebben een onboarding proces spreken over uw specifieke situatie na een SEO audit. Deze analyse zal van fundamenteel belang zijn bij het definiëren van doelstellingen, het vaststellen van tijdlijnen, en het bouwen van een plan voor een succesvolle SEO campagne. Als zowel u en de SEO-professional begrijpen welke diensten nodig zijn, kunt u aan de slag met een plan om specifieke doelen te bereiken in een geschatte tijdlijn.

Het definiëren van doelstellingen, tijdlijnen, en afhankelijkheden

Het definiëren van de doelen voor een SEO-campagne zal van het grootste belang zijn om te begrijpen wat werk moet worden gedaan, de hoeveelheid werk die nodig is, en hoe lang het zal duren om deze doelen te bereiken.

Het definiëren van wat je wilt uit een SEO-campagne zal essentieel zijn om realistische verwachtingen te stellen. Dit onderscheid zal waarschijnlijk inhouden dat een SEO-professional u laat weten dat sommige doelen onrealistisch kunnen zijn of dat methoden om een bepaald doel te bereiken (waarvan u gehoord hebt dat ze werken voor een andere site) langer duren dan verwacht, niet zal werken op de manier waarop u denkt dat het zal, of zal intensiever werk en meer kosten met zich meebrengen.

Vragen die u moet stellen bij het bepalen van doelstellingen
Michael Johnson, Partnership Development Manager bij Page One Power, heeft een aantal vragen die hij klanten altijd stelt voordat het werk begint. Deze vragen zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat de klant filosofisch op één lijn zit met de werkwijze van een SEO professional.

Een SEO professional zal moeten weten of ze deze doelen kunnen bereiken, of de tijdlijnen en budgetten realistisch zijn, en de verwachtingen af te stemmen op wat er daadwerkelijk kan worden gedaan. Hier zijn enkele vragen die Michael een klant altijd zal stellen bij het onboarden:

Deze vraag helpt bij het bepalen van uw inzet voor white hat strategieën, mindfulness van link kwaliteit, en het bewustzijn van de beste SEO praktijken.

Door het stellen van deze vraag, kan een SEO ervoor zorgen dat u op dezelfde pagina zit voor wat een succes zal zijn – dat wil zeggen, welke doelen moeten worden bereikt.

Deze vraag kan enig inzicht verschaffen in uw doelgroep (als u uw doelgroep hebt gedefinieerd) en helpen bij de linkability-inspanningen voor inhoud.

Deze vraag wordt gesteld samen met #3 om uw doelgroep verder te begrijpen en te begrijpen wie uw site kan helpen met hun inhoud en hoe.

Deze vraag zal helpen bepalen wie dingen correct doet voor hetzelfde type site/bedrijf, trefwoordgebieden aanwijzen die moeten worden onderzocht, en lucratieve inhoudsleemten die door uw concurrenten zijn gemist. Concurrentie onderzoek is van cruciaal belang om zowel u en SEO-professionals weten dat er een plafond voor uw inhoud – in plaats van het maken van inspanningen om te rangschikken voor een trefwoord dat een bepaalde site / bedrijf moet geen zaken ranking voor hebben.

Oefen Geduld

Geduld loont voor een SEO campagne en uw zakelijke partnerschap met een SEO professional. Bijvoorbeeld, linkbuilding vereist het vinden van kwaliteit sites om relevant te verwerven backlinks, het strategeren van inhoud (indien nodig), outreaching, en wachten op site redacteuren om de link veilig te stellen. SEO-bureaus zullen waarschijnlijk over afdelingen heen werken en communiceren, wat tijd kost. Als een van beide partijen ongeduldig is, kunnen er spanningen ontstaan en kunnen de resultaten haperen.

Veel verwachtingen van een campagne zijn vaag, en geduld hebben om ze uit te spelen kan de inspanningen veel soepeler laten verlopen en op tijd resultaten leveren. Als u bijvoorbeeld ongeduldig bent met backlinks en een SEO-professional pusht om redacteuren op te jagen over het linken naar uw site, kan het zijn dat een redacteur de link helemaal afwijst – waardoor inspanningen verloren gaan en tijd verloren gaat.

Colby Stream, Lead Project Manager bij Page One Power, begrijpt het belang van geduld en het leggen van de basis om de gewenste resultaten te bereiken. “Een fout die ik vaak zie, is dat we ons meteen op resultaten richten,” zegt hij “Natuurlijk wil je resultaten zien. Maar als je een plan opstelt, moet de eerste focus liggen op of je dat plan uitvoert en de tijdlijn die je oorspronkelijk hebt vastgesteld.”

Hoe lang duurt het voordat je resultaten ziet?

Houd uw SEO-campagne bij, zodat u kunt bepalen of de inspanningen van uw SEO-partner werken of dat ze deze moeten aanpassen. Het zal ook essentieel zijn dat een SEO communiceert hun bevindingen om u te informeren over de voortgang. Terwijl het verkeer, ranking metrics, en andere belangrijke KPI’s zal niet significant zijn voor een tijdje, zijn er dingen die een SEO-professional kan rapporteren, zodat u een pols op de campagne te krijgen.

Bepaalde metrieken en bewerkingen moeten worden gecontroleerd op bepaalde tijdstippen van een campagne. Vroeg in de campagne, kan het succes niet afhangen van het verkeer of metrieken, maar op de inspanningen die worden geleverd om deze resultaten die zijn beloofd binnen een afgesproken termijn te krijgen. Zodra het werk is gedaan en gepubliceerd, kunnen metrics een focus beginnen te worden als Google nieuwe pagina’s crawlt – waarvan de tijdlijn kan variëren.

Dus, waar moet u naar kijken en wanneer? Als het volgende werk en specifieke doel-KPI’s worden geleverd tijdens de volgende tijdsbestekken, is uw SEO-campagne op de juiste weg naar succes:

Na 1 maand: De eerste maand van een SEO-campagne zal waarschijnlijk in het teken staan van onderzoek en ontdekking. Tijdens deze fase zal een SEO audit worden uitgevoerd (als het nog niet aan de gang is) op uw site om concurrenten en zoekwoord strategieën te identificeren en om technische SEO aanpassingen te implementeren.

Maand een zal helpen bij het creëren van de blauwdruk voor welke verdere SEO diensten nodig zullen zijn – de identificatie van die moet worden beschouwd als een meting voor succes. Het zal van cruciaal belang zijn tijdens deze fase voor SEO’s om hun bevindingen, budgettering, suggesties, en iets anders te communiceren om u te helpen zich comfortabel en opgeleid op de SEO strategieën nagestreefd.

Na 3 Maanden: Met een solide kader om doelen te bereiken, zal succes niet analytisch worden getoond tijdens de eerste drie maanden. Productie zoals content creatie, outreach voor backlinks, en technische verbeteringen moeten van belang zijn tijdens deze tijd.

Als SEO professionals de bal aan het rollen hebben gekregen op het gebied van productiviteit, kan dit worden beschouwd als een succes. Het is belangrijk dat u begrijpt dat u slechts een kleine verbetering in rankings (indien aanwezig) zult zien gedurende deze fase.

Na 6 Maanden: Na zes maanden, SEO strategieën moeten worden erkend door zoekmachines. Gedurende dit interval, kan uw site een toename zien in verkeer, rankings, domein autoriteit, en mogelijk zelfs conversie tarieven. Dit tijdsbestek zal ook cruciaal zijn in het herkennen van welke SEO-inspanningen werken en waar aanpassingen moeten worden gemaakt.

SEO’s zullen u waarschijnlijk informeren over wat werkt, wat niet werkt, en waarom. Bovendien, wijzigingen die nodig zijn voor de campagne om succesvol te blijven moet worden besproken en nagestreefd.

Na 1 jaar: Na een jaar, analytics zoals verkeer, rankings, conversiepercentages, click-through rates, domein autoriteit, en nog veel meer moet duidelijk zijn en gestaag toenemen als de juiste SEO-strategieën met succes worden ingezet. Dit moet een periode van reflectie en progressie zijn. U en uw SEO-professional moeten de effectiviteit van de campagne beoordelen en bespreken om samen te blijven werken om SEO onderhoud en succes in de toekomst te garanderen.
Het bijhouden van uw succes (en mislukkingen)

Omdat geen twee SEO-campagnes zijn hetzelfde, zal het bijhouden van succes voor een bepaalde campagne anders zijn voor elke site. Er zijn veel dingen om bij te houden langs de weg tijdens een SEO-campagne – van doelstellingen tot productiefactoren tot het behoud van een gezonde partnerschap. Het zal aan de SEO-professional zijn om te vinden welke analytics en tools overeenkomen met de doelen en SEO-diensten die zij voor u hebben geleverd, maar het zal uiteindelijk aan u zijn om te bepalen of u ze als een succes beschouwt of niet.